Praktische infomatie over de Scouts Asper

Praktische info

Scouts ‘Nele’ Asper is een fijne jeugdbeweging die reeds meer dan 50 jaar actief is en meer dan 200 leden telt. Elke zaterdagnamiddag staat er een gemotiveerde leidingsploeg klaar om uw kind een denderende namiddag te bezorgen. Je kan bij ons terecht na je 6de verjaardag (of wanneer je start in het 1e leerjaar). 12 superjaren dolle pret gegarandeerd! Kan je het scoutsleven en de wilde momenten daarna niet meer missen, dan verwelkomen we je met (h)open armen (en benen) om in de leidingsploeg te treden. Onze kinderen worden leeftijdsgewijs onderverdeeld in volgende groepen:

• 1e -2e leerjaar: elfen & kapoenen (kortweg kapoenen)
  • 3e -5e leerjaar: kabouters & welpen (oftewel wouters)
  • 6e leerjaar – 2e middelbaar: jonggidsen & jongverkenners (aka jonggivers)
  • 3e – 5e middelbaar: gidsen & verkenners (ook givers genoemd)
  • 6e middelbaar: jin

Naast de wekelijkse daverende activiteiten is er nog veeeel meer van dat fraais! Elke tak organiseert minstens 1 weekend per scoutsjaar. Daarbovenop komt nog de kers op de scoutsie taart waar iedere rasechte scouter het hele jaar naar uitkijkt: het legendarische KAMP!! We gaan in twee groepen op kamp: de kapoenen en wouters gaan in de eerste helft van juli op huisjeskamp, de (jong)givers kiezen in de tweede helft van juli voor een avontuurlijk tentenkamp. Kortom: gedaan met je te vervelen, kom vlug bij ONS spelen!!

Contacteer ons!

Heeft u een vraag? Aarzel niet om ze hieronder te stellen. Deze wordt dan automatisch naar de groepsleiding doorgestuurd (groepsleiding.asper@gmail.com) en zal dan zo snel mogelijk beantwoord worden!

Belangrijk: Ook even melden dat wij ons lokaal niet verhuren.

DragSwipe