Het uniform van de Scouts Asper

scouts-uniform-2.jpg

Het uniform van de Scouts Asper

Als uiterlijk teken van innerlijke verbondenheid dragen wij een uniform dat bestaat uit:

• Scoutshemd
  • T-shirt of sweater van scouts Asper
  • Scoutsdas
  • Groene of bruine broek/rok

Een scoutshemd is te koop in de Hopper (scoutswinkel) : Antwerpsesteenweg 242, 9040 Gent , of in de Hopper webwinkel.

Een t-shirt of sweater van onze groep +  scoutsdas kan u na elke vergadering verkrijgen bij de leiding.

scouts-uniform.jpg

Het scoutshemd

Elk scoutsjaar gaat gepaard met een scoutsthema, waarvoor elk lid een jaarkenteken ontvangt. Deze dient vooraan op het scoutshemd genaaid te worden (8)

Daarnaast kan er op het scoutshemd nog andere kentekens op het hemd genaaid worden (ook te koop in de hopper). Onderstaande afbeelding geeft richtlijnen over hoe een hemd er precies moet uitzien die vanuit Scouts en Gidsen Vlaanderen toegewezen zijn.

1. Kenteken van je tak waarin je zit
  2. Groepslintje
  3. Scoutsdas
  4. Vlaams kenteken
  5. Internationaal scoutsteken
  6. Teken België
  7. Belofteteken
  8. Jaarkenteken
Bestel hier jouw kledij!

Heeft u nog vragen

Heeft u een vraag? Aarzel niet om ze hieronder te stellen. Deze wordt dan automatisch naar de groepsleiding doorgestuurd (groepsleiding.asper@gmail.com) en zal dan zo snel mogelijk beantwoord worden!

Belangrijk: Ook even melden dat wij ons lokaal niet verhuren.